26 maj 2010

Rivning dag 8

I måndags rev min man upp golvet i badrummet och vår gode vän J drog ned väggen till vardagsrummet på andra våning. Nu är det mycket öppnare och ljusare när man kommer en trappa upp - tidigare togs man emot av en vägg. Sedan öppnade J också upp en ny dörr till sovrummet, så att ytterligare ljus strålar ut i hallen när man har dörren öppen. Jag tog det mest lugnt och fyllde några säckar med trädgårdskvistar, de tar liksom aldrig slut!!!

Just nu funderar jag mycket på om det ska bli mini-SPA eller skafferi och vinkällare i gamla tvättstugan... Framtiden och byggbudgeten får utvisa hur det blir med den saken!

Bildkälla: ?

This week we have torn down a wall on the second floor, to make it lighter and more spacious. I'm also pondering what to do with the old laundry room - to turn it into a SPA or pantry/"wine cellar"?

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag röstar på ett SPA. Vinet kan du ha i ett lagom svalt kyl bredvid. Lovar att jag hälsar på ofta:)