17 april 2007

Detta kan jag göra för miljön!

Det är faktiskt lätt som en plätt att börja - jag har redan försökt sprida budskapet till nära och kära! På Miljöportalen - ett samarbete mellan Chalmers och GU - kan man läsa en lång lista med vardagliga saker som är lätta (de flesta) att genomföra!

Något som jag gör sedan länge är att alltid försöka släcka lampor både när jag lämnar ett rum och när jag är i ett rum som jag inte behöver så mycket belysning i - det blir ju mysigare så också! Jag försöker också att släcka mina fönsterlampor så mycket som möjligt, även om de är en dekoration i fönstret... Detta med lampor i fönstren är tydligen något väldigt svenskt enligt kompisar som bodde i London. När min vän åkte till IKEA och köpte lampor som hon satte i fönstren tyckte hennes brittiske fästman att hon dekorerade lägenheten på ett mycket underligt vis - ljus behöver man väl inte där!!! Förresten, hur miljövänligt är IKEA...

Inga kommentarer: