10 februari 2009

Drömskåp

Detta fantastiska skåp hittade jag på Indiska häromdagen, men min man tycker att det är "alldeles för shabby chic" för att ha i köket. Det är naturligtvis lite lantligt, men han har inte sett riktigt shabby chica saker så han använder nog det uttrycket fel! :o)

Känner dock att detta praktiska skåp med skjutdörrar i glas är på tok för snyggt och praktiskt för att bara få stå kvar i butiken. Man skulle ju kunna ha det resten av livet! Kanske kan jag övertyga A om att få ha det i badrummet där vi är i akut behov av bättre förvaring?

I found this fantastic cupboard the other day, but my husband thinks it "way too shabby chic" to have in the kitchen. Perhaps I can persuade him to put it in the bathroom?


Förresten, kan något egentligen bli för shabby chic? Jag tycker inte det...
By the way, can anything be too shabby chic? Not in my opinion...

2 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hej! Håller med dig.. det kan inte bli FÖR shabby chic.. dock kan det bli för stylat tycker jag. Det finns hem som är vackra men där det känns för stylat där till och med boken man läser för tillfället och som ligger vid sängen är genomtänkt då färgerna på utsidan passar allt annat :)

Cecilia sa...

Ja, det kan verkligen bli för mycket ibland! Jag brukar ibland tänka: hur ser barnens rum ut? Vad tycker mannen? När det är alltför piffigt, vitt och matchat...

Jag gillar själv mer att blanda, och att inte byta ut inredning hela tiden. Naturligtvis är det kul att göra om hemma, men i så fall genom att flytta runt saker och inte delta i köphysterin.

Hoppas du lyckas med emmafåtöljen!

/Cecilia