13 maj 2011

Filmtips

Jag vet inte hur länge vi i Sverige får vänta, men på SVT:s filmblogg rapporterar fantastiska filmvetaren Fredrik Sahlin om Vi talar om Kevin, baserad på den fenomenala boken av Lionel Shriver. Enligt Sahlin är filmen också utmärkt, så då har vi något att se fram emot! Jag läste boken när den kom i pocket och blev oerhört drabbad. I den ekar stora tragedier som Columbine och andra skolskjutningar men, som alltid hos Shriver, ur ett speciellt perspektiv.

Tilda Swinton spelar huvudrollen. Foto: saxat från imbd.com

En annan film som just nu filmas är en ny Hamilton med bl a Persbrandt i huvudroll! Det hade jag helt missat, men insåg detta när min fina kusin J facebookade om produktionen som hon är inblandad i. Spännande tycker jag!

1 kommentar:

Pyssellisa sa...

Åh spännande - Tilda Swinton är en favorit :)