29 januari 2011

Pastelldrömmar

Hos duktiga Mimmi Staaf som precis lagt upp sin hemsida med shop, finns så många fina renoverade möbler. Bland annat snyggt målade teakbyråer som får nytt liv i pastelliga nyanser. Har sett denna företeelse på flera håll och först tänkte jag att det var synd att måla över teak, men nu tycker jag det är så fint. Detaljerna på möblerna kommer ju mer till sin rätt, eller hur?


För många år sedan hade min familj sommarstuga i Sandviken i Blekinge, och där hade vi sådana här stålfåtöljer. Länge tyckte jag att de var riktigt hemska, men bilden nedan fick mig att ändra inställning helt! Frågan är nu var dessa stolar finns idag... På skroten?


Alla bilder från Mimmi Staafs hemsida, hon har också en blogg!

I love the refurbished furniture of Mimmi Staaf! At first I was sorry to see the teak gone, but now I have changed my mind: the pastels makes the details stand out!

1 kommentar:

Ulrika Lassing sa...

Ja visst är det härligt. Vi har just några såna hära byråer vi skall måla om, men det har liksom kommit lite ivägen. :)