02 januari 2011

Gott nytt år!

Inför 2010 önskade jag ett nytt hus till oss, och vi fick också högsta lyckan i form av världens sötaste Olle! Har svårt att tro att 2011 kan bli bättre, så jag önskar mig bara lycka och välgång åt min familj, släkt och vänner. 

Nedan bilder från nyårsmiddagen hemma hos oss med några fina vänner. Duktiga Lisa fixade dekorationerna och jag dukade med vårt Blå eld porslin (det vita, grå och röda dock...) och Kosta Boda Line-glasen som jag precis lyckades packa upp i tid! (3 flyttkartonger färre att packa upp...)







Nyårsmeny 2010

Blinier med rom och gräddfil - Champagne
Långsamt ugnsbakad karré med parmesanpotatiskaka och rödvinssås - Bordeaux
Hjortronsparfait med färska hjortron- Valfri avec
Lakritstryfflar med havssalt - Kaffe/thé

Midnattssnacks: Antipasti med bubbel

Snygga naglar hade min syster gått och fixat dagen till ära!

Jag försökte få dem att öppna en flaska i taget, men det gick inte och nu har vi druckit champagne i flera dagar!

2 kommentarer:

Ulrika Lassing sa...

Kan inte se nån anledning till varför ni Inte skulle dricka champagne varje dag, livet är en fest :) puss å kram

Cecilia sa...

Precis! 