05 april 2009

rEko

Jag har ju som nyårslöfte att alltid köpa ekologiska varor om det finns, förutsatt att det inte gör allt för stora hål i plånboken. Sitter nu och läppjar på en kopp ICA I love eco thé och kommer att tänka på att alla varor ur denna linje har varit till belåtenhet. Så om du inte provat ICAs prisvärda ekologiska sortiment, gör det snarast!

The Swedish supermarket chain ICA has a selection of organic products which is great!




Favoriterna är, medsols från saften: flädersaft, blandade oliver, krossade tomater, thé med smaken åkerbär/lingon/hjortron, pasta penne rigate, tomatpuré, fetaost, hallonsylt, ägg, tortillachips.

Dessutom finns handdukar och badlakan, dessa ska jag kolla in snart!!!

2 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Tack så mycket:) Så duktig du är som handlar en massa ekologiskt! Önskar att jag var bättre på det.. men ofta är det ekonomin som inte riktigt går ihop med att köpa "rätt" mat.. är ju student! Men vissa saker kan man ju prioritera och förhoppningsvis är man inte student för alltid så då kan man alltid bli bättre på det!!
Trevlig söndag kväll!!

Cecilia sa...

Jag förstår att det är svårt att alltid handla ekologiskt, men kolla lite priser så ska du se att det ibland faktiskt är samma pris. Dock är ekologiska varor superdyra ibland och då köper jag dem inte heller. Exempelvis en ekologisk youghurt för 32 spänn istället för 16 kr är ju hutlöst!

/Cecilia