10 augusti 2007

Köpmansgatan i Höganäs


Ett besök i Höganäs centrum visade sig vara riktigt mysigt! Hade tidigare bara varit i området kring Höganäs keramik-butiken och där finns ju mycket fynd, men man kan inte säga att det är charmigt precis...


Första butiken vi sprang förbi hette just BUTIKEN och var helt fantastiskt trevlig! De hade fullt upp så jag fick inte möjlighet att fråga om det gick bra att ta kort, men jag hoppas att det är ok!


På nedervåningen fanns vacker inredning från märken som DAY och Mateus, och alla saker var sådana som man kände att man bara måste ha!



På övervåningen fanns lika fina kläder från märken som Hunky Dory, In Wear, Odd Molly och DAY. Spanade in en höstig kofta från DAY som jag bara måste ha! Kändes lite för tidigt att köpa den när det var 24 grader och sol dock!


Längre fram på gatan låg en trevlig ostaffär som var oerhört välsorterad. Sedan besöktes en charmig bokhandel som tydligen skulle servera cappuccino men det märktes inte särskilt väl. Trevliga kort inhandlades och det bläddrades i en del trevliga böcker. Vägg i vägg med BUTIKEN låg en boutique med lite dyrare, speciella kläder. Marlene Birger, Nougat och Nolita var några av märkena.

Så ett besök i Höganäs kan verkligen rekommenderas! På vägen till Helsingborg kunde man också få sig väldigt, väldigt god mat hos Niklas (från TV) i Viken.

During this summer i visited the small town Höganäs i southern Sweden. It is (world?) famous for its pottery and I have visited the Höganäs outlet many times. But, as I discovered, the town also has many cute shops on the main street.

4 kommentarer:

Anonym sa...

her var det masse fint:)
Selvfølgelig kan du legge ut bilde, bare hyggelig det, og tusen takk for komplimentet;)
Ha en super helg!

purple area sa...

Vad trevligt, det känns som att du har täckt en hörna av Skåne och jag en annan!

Cecilia sa...

Och det är väl det som är perfekt med att blogga! Jag har släkt i Falsterbo, så jag kommer nog att ta mig igenom din shoppingrunda rätt så snart!

Anonym sa...

gud vad trevliga bilder du har tagit på min butik och skrev så fint om det..Tack så mycket!!
Jessica