21 oktober 2013

Superbra inlägg hos Studio Karin

Klicka genast över till Studio Karin för ett mycket välskrivet och viktigt inlägg, som behandlar hållbarhet kombinerat med design och inredning. T ex visste jag inte att krom var så oerhört farligt för de som arbetar med tillverkning av möbler! Jag har följt Karins blogg i flera år, hon har alltid välskrivna poster med vackra bilder som är grundade i god kunskap. Lägg till i er läslista! Jag delar helt och hållet hennes syn på inredning med hållbarhetstänk.

Såpa är det enda rengöringsmedlet jag använder, så där har jag ett rätt i alla fall...


Bild från Grummes hemsida, där man också kan få många städtips


1 kommentar:

Sofie - Mamma till 2 sa...

sv: Åh tack :D
Vi köpte ett hörnskrivbord från Ikea för 350:- .
Sen fick jag hjälp utav min pappa, som kapade de till rätt storlek och använde sen spillbitarna till att göra ett underrede som han sen limmade fast skivan på :D