20 januari 2012

Artilleriet

Vi är i Göteborg och idag har jag äntligen tagit mig till Artilleriet. Väldigt fina saker och skön lokal i härliga Magasinsgatan-området. Jag gillade särskilt många av tavlorna och printsen samt de fantastiska kuddarna från HAY och andra leverantörer.

Några härliga damejeanner vid ingången gjorde mig säker på att det är en fin idé att samla på dessa flaskor. Köpte en nyare flaska för 20 kr på loppis häromdagen, och har troligtvis kommit över tre till i olika kulörer.

Fin fransk kudde med Paris-motiv, att inhandla på Artilleriet.

Tyvärr var inte personalen på sitt bästa humör idag, utan verkade mest vara involverade i viktiga ärenden, flytta om och packa upp. Synd, hade de hälsat på kunderna och frågat om de kunde hjälpa till kanske jag hade köpt både en och två saker. Man vill ju inte störa liksom... Detta var säkerligen bara en engångsföreteelse, då jag bara hört gott om personalen i övrigt.

Ni som inte bor i Göteborg kan handla här!

Inga kommentarer: